Tečaj Mindfulnessa

[ >>> Savjetovalište - početna stranica ]

*sadržaj stranice preuzet je sa službene stranice HUBIKOT udruženja (http://cabct.hr/tecaj-mindfulnessa-za-gradane)

 

Što je mindfulness?

Mindfulness (ili u našem prijevodu „usredotočena svjesnost“) je svjesnost koja nastaje kroz obraćanje pozornosti na poseban način: namjerno, svjesno, u sadašnjem trenutku, otvorenog uma, bez prosuđivanja. Kultiviranjem usredotočene svjesnosti otkrivamo kako živjeti u sadašnjem trenutku umjesto uobičajenog ruminiranja o prošlosti i brinjenja o budućnosti.

Usredotočena svjesnost se može razviti kroz trening koji omogućuje ljudima da promijene način na koji se osjećaju i misle o svojim iskustvima, posebno onim stresnim. Vježbanjem se razvija unutarnja svjesnost koja nam omogućuje da prema sebi i drugima razvijemo otvoren, suosjećajan i prihvaćajući stav. Takav stav nam posebno pomaže da se odmaknemo od prosuđivanja i kritiziranja sebe i drugih, ruminiranja o prošlosti, brinjenja o budućnosti, automatskog štetnog reagiranja i izbjegavanja života.

 
 

Kome tečaj mindfulnessa može koristiti?

Ako je Vaš odgovor „da“ na bilo koje od dolje navedenih pitanja, možete imati koristi od tečaja:

  • Jeste li zamijetili da kada postanete tužni ili tjeskobni, imate sklonost neprestano „prežvakavati“ negativne, samokritične misli ili brinuti o svim mogućim katastrofama koje bi se mogle dogoditi u budućnosti?
  • Jeste li zamijetili da Vaše razmišljanje naglo postane negativno kao odgovor na male promjene u raspoloženju?
  • Kada Vam je raspoloženje negativno imate li misli tipa „Zašto uvijek ovako reagiram? Zašto mi se ovo događa? Zašto sam takav/takva? Kamo ovo vodi?  Ovo nikada neće prestati!“?
  • Imate li dojam da Vam je koncentracija jako loša i da Vam je teško usredotočiti se na zadatak i/ili učiti (npr. studenti, srednjoškolci)?
  • Preplavljuju li Vas često jake neugodne emocije i ne znate kako biste njima ovladali pa se angažirate u za Vas štetnim ponašanjima: npr. previše jedete, izbjegavate druge za Vas važne ljude i aktivnosti, „umirujete“ se alkoholom ili sredstvima za smirenje, pokušavate sve držati pod kontrolom i sl.?
  • Jeste li u prošlosti patili od 3 ili više epizoda depresije i/ili anksioznosti? Ako jeste, razmišljate li o poduzimanju koraka za sprječavanje daljnjih epizoda?
  • Jeste li imali samo 1 epizodu depresije i/ili jakih napada straha/tjeskobe i želite spriječiti novo javljanje istih? Iako nije kontraindicirano uključiti se u tečaj ako ste upravo sada u epizodi jače depresije i anksioznosti, rezultati su bolji kada su simptomi donekle smanjeni. Može biti korisno najprije proći kraću individualnu psihoterapiju prije uključivanja u tečaj. Ako samo dobivate lijekove za svoje probleme i osjećate određeno poboljšanje, može biti korisno uključiti se u tečaj.
  • Jeste li osjetljivi na stres, teško se nosite s promjenama i povećanim zahtjevima posla i svakodnevnog života, preosjetljivo reagirate na probleme u odnosima s drugima?
  • Jeste li objektivno izloženi velikom broju stresora na poslu zbog prirode posla (što je primjerice često u svim zanimanjima u kojima se radi s ljudima, u pomagačkim zanimanjima, vrstama posla u kojima imate malo vremena za privatni život, itd.) što kod Vas razvija „sindrom sagorijevanja na poslu“?
  • Patite li od nesanice, bolova (glavobolje, bolovi i smetnje u trbuhu, leđima, vratu i dr.) i drugih medicinskih stanja za koje liječnici ne mogu naći pravi razlog ili su ga našli, ali se Vi teško nosite s tim problemima i/ili tjelesnim bolestima pa Vam je liječnik preporučio relaksacijske tehnike? Ako imate tjelesnih smetnji a još niste posjetili liječnika, važno je prije tečaja proći pretrage i eventualno potrebnu terapiju.
  • Želite li općenito poboljšati tjelesno i psihičko zdravlje, naći unutarnji mir u nemirnom svijetu, prevenirati bolesti te živjeti puniji i kvalitetniji život?

 

Organizacija tečaja

Osmotjedni tečaj mindfulnessa uključuje 8 dvosatnih radionica (120 minuta) koje se organiziraju jednom tjedno kroz osam uzastopnih tjedana, u ukupnom trajanju od 16 sati.

Za studente Visoke policijske škole tečaj će započeti 9.2.2017. te će se održavati svaki četvrtak od 13:00 do 15:00 sati (8 tjedana, odnosno 8 četvrtaka) u prostoriji 11A u Policijskoj školi „Josip Jović“.

Prijave na tečaj podnose se najkasnije do 1.2.2017.

Prijaviti se možete putem maila: savjetovalistevps@fkz.hr ili na tel: 012624100, radnim danom od 8 – 14:00.

Studenti Visoke policijske škole oslobođeni su plaćanja tečaja.

Svi polaznici tečaja po njegovu završetku stječu potvrdu o završenom tečaju.

 

O voditeljicama

 

Dr.sc. Dragana Markanović, psihologinja je i bihevioralno-kognitivna psihoterapeutkinja s akreditacijom European Association for Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT). Završila je više stručnih edukacija u zemlji i inozemstvu, među kojima i trening za učitelje kognitivne terapije usredotočene svjesnosti (Mindfulness-Based Cognitive Therapy – MBCT) u organizaciji Sveučilišta Oxford i Oxford Mindfulness Centra. Edukatorica je iz bihevioralno-kognitivnih terapija, a kao vanjska suradnica uključena je u dodiplomsku i poslijediplomsku izobrazbu studenata nekoliko fakulteta. Aktivno sudjeluje na domaćim i međunarodnim znanstvenim i stručnim skupovima, objavljuje radove u stručnim časopisima te promovira bihevioralno-kognitivni pristup kroz predavanja, radionice i popularnopsihologijske tekstove. Kao viša stručna savjetnica u savjetovalištu HUBIKOT-a provodi inidividualne i grupne tretmane s osobama koje pate od različitih psihičkih poteškoća. Zainteresirana je za moderne bihevioralno-kognitivne pristupe, posebice za tehnike utemeljene na usredotočenoj svjesnosti koje primjenjuje i u osobnom životu.


 

Branka Bagarić, mag. psych., psihologinja je u završnoj fazi supervizijskog stupnja edukacije iz bihevioralno-kognitivnih terapija. Završila je edukaciju iz kognitivne terapije usredotočene svjesnosti (Mindfulness-Based Cognitive Therapy – MBCT), kao i više drugih usavršavanja iz područja bihevioralno-kognitivnih terapija. Stručna je suradnica u savjetovalištu HUBIKOT-a s višegodišnjim iskustvom rada s mladim i odraslim osobama s različitim vrstama psihičkih teškoća. Voditeljica je grupe za bihevioralno-kognitivnu terapiju socijalne anksioznosti te grupne terapije za srednjoškolce i studente s problemima učenja. Bavi se istraživanjima iz područja bihevioralno-kognitivnih terapija te redovito aktivno sudjeluje na domaćim i inozemnim kongresima. Objavljuje radove u stručnim i popularnim časopisima. Uključena je i u promicanje bihevioralno-kognitivnog pristupa kroz različite radionice, tribine i predavanja za građane, a osobito je zainteresirana za primjenu modernih tehnologija u psihoterapiji. Prakticira mindfulness u svakodnevnom životu.

 

O programu tečaja mindfulnessa

Ovaj se tečaj zasniva na 8-tjednom programu tzv. kognitivne terapije usredotočene svjesnosti (eng. Mindfulness-Based Cognitive Therapy - MBCT) koju su razvili Zindel Segal, Mark Williams i John Teasdale. Program je proizašao iz mindfulness programa za ublažavanje stresa (Mindfulness-Based Stress Reduction Programme – MBSR) koji je razvio Jon Kabat-Zinn kako bi smanjio patnju ljudi koji pate od kroničnih tjelesnih bolesti. U njegovu kliniku za stres stizali su ljudi koje su liječnici upućivali zbog različitih medicinskih problema, od glavobolje, nesanice, visokog krvnog tlaka, bolova u leđima, želučanih i probavnih smetnji, pa do srčanih bolesti, raka i AIDS-a.

MBCT ili kognitivna terapija usredotočene svjesnosti originalno je smišljena da pomogne ljudima koji pate od ponavljajućih epizoda depresije, no vremenom se taj program pokazao učinkovitim i u tretmanu generalizirane anksioznosti, paničnih napada, opsesivno-kompulzivnog poremećaja, prekomjerne zabrinutosti za zdravlje, poremećaja osjeta boli, te općenito u boljem nošenju s preplavljujućim emocijama straha, ljutnje, tuge, krivnje i srama. Tečaj može biti vrlo koristan i osobama koje nemaju psihičkih smetnji, jer poboljšava koncentraciju i učenje te pomaže u  suočavanju s rastućim zahtjevima našeg vremena (npr. stres koji se javlja na poslu, u odnosima s drugim ljudima te življenje pod stalnim vremenskim pritiskom).

Na tečaju se usvajaju vještine koje se temelje na zanimljivoj kombinaciji stare tradicije meditativne prakse Dalekog istoka sa zapadnjačkom psihološkom epistemologijom i praksom, u ovom slučaju kognitivno-bihevioralnim tehnikama čija je efikasnost znanstveno potvrđena. Premda prakse meditacije vuku korijen iz budističke tradicije, ovaj program ne uključuje apsolutno nikakvo duhovno niti religijsko poučavanje. Ako ste pripadnik neke druge vjerske tradicije (npr. katoličke) ili ste ateist/agnostik, ovaj trening nije u sukobu s Vašim uvjerenjima.

Sudionici tečaja dobivaju zvučni zapis vježbi i dodatne radne materijale koji im pomažu u svakodnevnom vježbanju kod kuće tijekom cijelog trajanja tečaja. Nema smisla uključivati se u tečaj ukoliko niste spremni svaki dan odvojiti 45-60 minuta za vježbanje i rad na sebi. Ako Vam je teško naći vremena za vježbanje, možete dogovoriti individualni susret u savjetovalištu HUBIKOT-a gdje Vam naši stručnjaci mogu pomoći organizirati dan i naći najpogodnije vrijeme za rad na sebi. Na svakoj radionici razgovara se o iskustvima kućnog vježbanja, poteškoćama i preprekama koje će se neizostavno pojavljivati te načinima njihovog vještog prevladavanja. Radionice su vrlo iskustvene i na njima se puno vježba i razgovara o proživljenom iskustvu te ima malo teorijskog poučavanja.