početna > Vijesti > Topvijesti > NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje

NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje

NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje
1. travanj 2016. objavljeno u 09:45

Foto: Ilustracija

Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno, povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu.

Uprava policije i Policijska akademija u suradnji s BMW – moto klubom Zagreb na Policijskoj akademiji na adresi Avenija Gojka Šuška 1 u Zagrebu, 2. travnja, organizirati će trening sigurne vožnje.

Svrha treninga je savladavanje programa sigurne vožnje i vožnje spretnosti na prometnom poligonu te usvajanje potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu na cestama.

Kako bi se i ostali sudionici u prometu upozorili na veću prisutnost mopedista i motociklista na cestama tijekom narednog razdoblja sa sudionicima treninga, od 11,30 do 13,00 sati, održat će se i promotivna vožnja ulicama Zagreba sa kraćim zaustavljanjem oko podneva na Trgu bana Josipa Jelačića.

Također ukazujemo na opasne situacije, te savjetujemo vozače mopeda i motocikala u prometu:

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknutise od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,


18.6.2018."KOLUMBO" ZAVRŠEN U SVIM ZEMLJAMA
18.6.2018.FRONTEX-ova obuka policijskih službenika granične policije
16.6.2018.Stožer za sigurnu turističku sezonu otvoren u PU zadarskoj
15.6.2018.Horst Seehofer podržao ulazak Hrvatske u Schengenski prostor
15.6.2018.Završen 4. modul programa „Partnership for education“
15.6.2018.FRONTEX obuka za vodiče službenih pasa za detekciju eksploziva
15.6.2018.Istarska policija zaplijenila više od 12 kg marihuane
15.6.2018.OA Kolumbo: koordinirana akcija više zemalja
14.6.2018.Ministarska konferencija Salzburškog foruma
14.6.2018.Ministar na Međunarodnom forumu o domovinskoj sigurnosti u Jeruzalemu
14.6.2018.Izložba: Policija i navijači
13.6.2018.Donacija za Mobilni preventivni centar policije u PU međimurskoj
13.6.2018.Splitska policija pronašla više od 400 kg marihuane
13.6.2018.Radni sastanak žena interventne policije Hrvatske i Njemačke
12.6.2018.Ministar Božinović do kraja tjedna u Izraelu, Rumunjskoj i Njemačkoj
12.6.2018.Sastanak čelnika policija Hrvatske i BiH
11.6.2018.Savjetovanje o Pravilniku o statusu i radu državljana trećih zemalja
11.6.2018.Dan otvorenih vrata u Slavonskom Brodu
11.6.2018.Održan sastanak s konzularnim predstavnicima
11.6.2018.U Novom Marofu održan I. Sajam sigurnosti i prevencije


str.: 1 od 643. Ukupno: 12857 zapisa.