početna > Vijesti > Top vijesti > NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje

NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje

NAJAVA: Motociklistički trening sigurne vožnje
1. travanj 2016. objavljeno u 09:45

Foto: Ilustracija

Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno, povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu.

Uprava policije i Policijska akademija u suradnji s BMW – moto klubom Zagreb na Policijskoj akademiji na adresi Avenija Gojka Šuška 1 u Zagrebu, 2. travnja, organizirati će trening sigurne vožnje.

Svrha treninga je savladavanje programa sigurne vožnje i vožnje spretnosti na prometnom poligonu te usvajanje potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu na cestama.

Kako bi se i ostali sudionici u prometu upozorili na veću prisutnost mopedista i motociklista na cestama tijekom narednog razdoblja sa sudionicima treninga, od 11,30 do 13,00 sati, održat će se i promotivna vožnja ulicama Zagreba sa kraćim zaustavljanjem oko podneva na Trgu bana Josipa Jelačića.

Također ukazujemo na opasne situacije, te savjetujemo vozače mopeda i motocikala u prometu:

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknutise od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,


19.10.2018.Glavni ravnatelj policije uručio uvjerenja polaznicima seminar stručnog usavršavanja policijskih rukovoditelja
19.10.2018.Projekt In-LoRe - vidljivost i informiranje
19.10.2018.Akcija darivanja krvi na Policijskoj akademiji
18.10.2018.Stručni tim završio nadzor u Splitu
18.10.2018.Okrugli stol povodom Europskog dana borbe protiv trgovanja ljudima
18.10.2018.U kombi vozilu prevozio više od 300 kg cannabis marihuane
18.10.2018.Godišnji sastanak policijskih službenika za mladež u Valbandonu
17.10.2018.Europol i Europska bankarska federacija pokreću kapanju osvješćivanja o sedam najčešćih financijskih online prijevara
16.10.2018.Konferencija "Mi i naši gadgeti u prometu – problemi i izazovi"
16.10.2018.U Vukovaru obilježena 27. obljetnica smrti general-bojnika Blage Zadre
16.10.2018.Tečaj kriminalističke tehnike
16.10.2018.Seminar u Pragu „Kuda ide europska forenzika?“
16.10.2018.FRONTEX-ova obuka policijskih službenika u Valbandonu
16.10.2018.36. Svjetski policijski dvoranski nogometni turnir
16.10.2018.Priopćenje za medije
15.10.2018.Preventivna akcija „Poštujte naše znakove“ u Garešnici
15.10.2018.Ministar Božinović potpisao ugovor o energetskoj obnovi PP Vrbovsko
12.10.2018.U Hrvatsku preseljena peta skupina sirijskih izbjeglica iz Turske
12.10.2018.Luxembourg: Ministar Božinović na Vijeću ministara unutarnjih poslova
12.10.2018.Poziv gospodarskim subjektima s ciljem dodatnog ispitivanja tržišta


str.: 1 od 655. Ukupno: 13094 zapisa.